tisdag 10 januari 2012

Den frösta snön

Hej
Idag var det ju först skoladagen efter jullovet.
Dagen gick snabbt.
Vi slutade ju vid 13:00 också det är ju ett stort plus.
När jag kom hem gjorde jag lite saker.
Bland annat läste jag två kapitel i beautiful dead.
Det var ett tag sen jag läste har ju haft fullt upp med min bok tillexempel.
Jag är på kapitel 6 nu.
När alla andra i familjen kom hem åt vi.
Det blev ris ock korvståganof.
Sen kollade melker och jag lite på min blogg.
Vi ändrade bland annat min bild.
Sen ringde mamma och frågade hur skoladagen hade varit.
Sen fick jag prata med Noel.
Då frågade jag om han hade sett någon film.
Då sa han:
-Pelle och åke och ankan.Noel ha Emelies dator.
Mamma fick då förklara vad han mena.
Det är en slags film som finns på svt play.
Den heter DEN FÖRSTA SNÖN.
Den handlar om en anka som heter sammy.
Som ska åka med sina föräldrar till ett varmare ställe på vintern.
Men när dom ska resa tappar sammy bort dom och bryter vingen.
Sen träffar han Åke.
Men han kan inte stanna med Åke för Åke ska gå i ide.
Sen får sammy bo en stövel.
Men en dag hittar han sin kopis Pelle i snön.
Han har också tappat bort hans föräldrar.
Sen får ni se själva om dom klarar vintern.
Den är bara en halv timme lång.
Men mamma sa att Noel värkligen blev ledsen när ankan tappar bort sina föräldrar.
Men jag glömde en sak det finns en elak räv också.
Om ni undar så såg jag den sen.
Det blev ett ganska lågnt inlägg.
Men nu ska jag sluta skriva.



                                                                                                           Kram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar